Zoeken en gevonden worden; SEO en SEA

8 september 2015 door

SMC055 september 2015 SEO SEA Google

Een website maak je voor je doelgroep, niet voor zoekmachines. Maar om je doelgroep te bereiken, moet je wel getoond worden in de zoekmachines. Het is daarom belangrijk dat je website goed toegankelijk is voor zowel je doelgroep als voor de zoekmachines.

SEO en SEA

Zoekmachine-optimalisatie (SEO) is en blijft een vak apart. Door het razende tempo van nieuwe ontwikkelingen is het lastig om up-to-date te blijven en vraagt veel werk. Is zoekmachine-optimalisatie een truc,  of is het gewoon hard werken?

En dan is er naast SEO ook nog SEA (Search Engine Advertising) om betaald zichtbaar te zijn in oa. Google…

Deze SMC055 avond zal gaan over beide onderwerpen; wat is handig, wat moet je niet doen, ‘trucjes’, tools, wat kun je zelf en ongetwijfeld veel meer.

Max Dammers (Max.nl) en Sabine Roex (Hide and Seek) zullen de avond met mooie verhalen, technieken en inzichten richting geven; zoeken en gevonden worden!

Max Dammers

Max DammersMax Dammers is oprichter van Max.nl. Sinds 1996 is hij overtuigd van de invloed die het internet heeft op ons leven. Vanuit deze overtuiging is hij permanent op zoek naar het nut van nieuwe technologieën.

Voor Max is internet als Lego waarmee eindeloos kan worden gecombineerd en out-of-the-box strategische doelen kunnen worden vertaald naar concrete toepassingen. Hierbij vormen de gebruikers en de achterliggende strategie altijd het uitgangspunt.

Sabine Roex

Sabine RoexSabine Roex is medeoprichter van Hide and Seek. Voor Hide and Seek werkte Sabine twee jaar bij Google op het Europese hoofdkantoor in Dublin. Eerst in het New Business Development Team en daarna als Account Manager voor Google’s grootste Travel klanten in Nederland.

Door het werken met een gevarieerd portfolio aan klanten met uiteenlopende doelstellingen heeft Sabine brede online kennis opgebouwd. Haar specialismen zijn Google AdWords (Search, Display, Mobile en YouTube) en Google Analytics. Daarnaast heeft Sabine naast het Google Display Netwerk ervaring op gedaan in Premium Display Netwerken. Sabine is Google Partner en is Google AdWords, Display, YouTube en Analytics gecertificeerd.

Inschrijven en locatie details

Inschrijven kan vanaf woensdag 9 september om 10.00 op DIT plekje…

Reacties

SMC055

Elke maand organiseren wij een bijeenkomst over 'alles online'. Bekijk de agenda om op de hoogte te blijven van de volgende bijeenkomst en inschrijving. #SMC055

Website: http://www.smcapeldoorn.nl

Send this to friend