Hoge temperaturen EN hoge opkomst bij eerste SMC055

28 september 2016 door

headerblogw

De mussen vielen bijna dood van het dak zo warm was het maandag 12 september in de grote popzaal van de Gigant. Ondanks deze hoog oplopende temperaturen waren alle stoelen bezet en dat kwam neer op een slordige 100 man tellend publiek die zich maar al te graag door Rene Schipper van Fidene lieten voorlichten over Facebook en online verkopen. Maar eerst werd er tijd ingeruimd voor een passend afscheid van de oude en vertrouwde SMC055 omgeving en uitbater van het ACEC café.

Rene stond voor de pittige uitdaging om deze avond aan elkaar te praten en te vullen met tips, trics. Facebook verkoopt! Hoe vaak dan ook kijk ik zelf op Facebook en zie ik rechts in mijn beeldscherm juist die winkels en of die dingen die ik ooit eerder heb aangeschaft. Of start ik een filmpje die ik wil bekijken en word hierbij eerst een aantal seconden bestookt met ongevraagde reclame die ik vervolgens ook nog niet eens uit kan schakelen.

Wat doen kleuren met mensen, waarom veranderen online aanbieders van kleuren in hun logo’s, wie gebruikt Everlane als zelfstandig ondernemer, wie belt er wel eens met What’s App en denkt dan bij zichzelf, wat een slechte verbinding? Tot het moment dat je er zelf achter komt dat je met whats App belt, wie gebruikt Shopspring en of kent dit? Veel vragen passeerden de revue en werden door Rene aan het publiek gesteld. Rene is snel, enthousiast, prikt, verwonderd en verbaasd, maar kent daarnaast ook het fenomeen hogere wiskunde. Zelf haak ik dan eerlijkheidshalve af. Ik ben dan ook maar een blogger en geen online verkoper en of heb geen eigen zaak met bijbehorende belangen om te moeten verkopen. Een enkeling wist aan te haken op die momenten als er te veel diepgang was op onderdelen. Toch zou ik zei het in een wat rustiger tempo hierover best wat meer willen weten en leren. Hebben wij als consumenten wel in de gaten hoe en op welke wijze wij worden beïnvloed? Wat doet reclame eigenlijk via internet met ons, hoe persoonlijk worden wij door online bedrijven benaderd, hoe komen bedrijven aan onze gegevens en wat doen zij met deze gegevens? Wat laat je en op welke manier achter op het internet. Waar kan je als online verkoper hiermee je voordeel doen? Hoe kan het zijn dat je op zeer persoonlijke wijze aanbiedingen krijgt aangeboden. Zowel invloed als herhaling is hierbij van belang. Voor de aanwezigen in de zaal de tip van Rene om te zorgen dat er over je wordt gepraat, dat je invloed hebt en dat je dit laat zien en dus deelt. Zorg dat dit laagdrempelig toegankelijk is. Zorg ook dat het uniek en of anders is. Onderscheid je dan ook.

Live gaan is daarnaast steeds meer booming binnen het social media gebeuren. Overal waar je bent kunnen laten zien aan je volgers wat je doet, waar je bent, met wie je bent en hierover live verslag doen. Kijk naar de NOS die dit fenomeen inmiddels een warm hart toe draagt. Live in beeld de vragen zien van andere bezoekers. Des te meer kun je je volgers betrekken bij jouw activiteit op dat moment. Vloggers kennen echter ook eenzelfde fenomeen alhoewel wij de laatste weken ook hiervan de bijverschijnselen hebben mogen meemaken.

Naast de expertise van Rene op het Social Media vlak zijn voor mij de SMC055 avonden ook gewoon een prettig samen zijn en een mogelijkheid om nieuwe contacten op te doen en kennis uit te wisselen. Dat is nou net datgene wat ik nadien heb gedaan. Luisteren, delen, en verbinden. En dat alles in een goede ambiance brengt je namelijk een rijk en live netwerk die je kunnen laten groeien, verbazen, verwonderen! Het is bijna net een “ livin Linkedin “ te noemen. Wellicht een goed idee om ook dat nieuwe fenomeen wat meer voor het voetlicht te brengen SMC055?

Reacties

Wilco Westrik

Ik blog en recenseer voor Apeldoorn Direct over wat mij bezig houd, boeit, raakt, confronteert, bevreemd, verbaasd of ontroert. Ik werk als traject coördinator Arbeid at Pluryn Het Hietveldin Beekbergen Mijn functie: op zoek naar passend werk en of dagbesteding voor mensen met een arbeidshandicap Sleutelwoorden: #delen #verbinden #samen #netwerken #luisteren #plezier #leren #ervaren Hobby’s: hardlopen, fotograferen, schrijven, muziek luisteren, concerten en of voorstellingen bezoeken

Send this to friend