Het geheim van recruiters, zo vinden zij jou op Social Media

5 januari 2017 door

fotoheader

Social works!

De belangrijkste taak van een recruiter is het vinden van de beste werknemer voor een werkgever.
Alleen…hoe vind je zo’n iemand? Onze sprekers van vanavond vertellen hoe zij te werk gaan om de juiste kandidaten te vinden voor een vacature. Ze vertellen welke rol Social Media speelt tijdens deze selectie en waar zij opletten in de Social Media profielen. Zo leren ze je meer over hun werkwijze én over hoe je het beste gevonden wordt voor die geweldige baan met behulp van Social Media.

Odette Broens – USG MarCom Sales

USG Marketing Communicatie en Sales Professionals is de grootste werkgever van marketing- en communicatieprofessionals in Nederland. Sinds 1991 succesvol in het werven, selecteren en interim inschakelen van hoogopgeleide professionals.

Na haar studie communicatiemanagement was Odette Broens als communicatieadviseur verantwoordelijk voor het realiseren van uiteenlopende communicatieprojecten. Haaraaeaaqaaaaaaaakaaaaajdzjy2nmnmnlltq3ytutndu0os04nzy0lwi4yjfiywiwndk5yq focus ligt op overheidscommunicatie en corporate communicatie. Vorig jaar heeft Odette de stap naar recruiter gemaakt. Met haar enorme kennis uit de markt is Odette erg goed in staat dé match te maken tussen vraag en aanbod.

Hoe val je op bij recruiters?
LinkedIn is een onmisbaar medium bij het vinden van een nieuwe baan. Het is een interactieve etalage voor jou en werkgevers. Waar letten recruiters op en hoe zorg je dat je eruit springt?

Deze workshop geeft tips voor een sterk LinkedIn profiel en ook gaan we dieper in op personal branding.

Jan Willem Alphenaar

Jan Willem Alphenaar (1969), geboren in Rotterdam, opgegroeid in Hillegom, gestudeerd in Den Haag, woonachtig in Eindhoven. Tijdens zijn studie startte Jan Willem zijn eerste bedrijf waarmee hij software ontwikkelde voor bedrijven en hen adviseerde op het gebied van automatisering.

In 1993 studeerde Jan Willem af aan de Haagse Hogeschool als Informatie Analist op het onderwerp WWW. Een onderwerp waar zijn informatica docenten nog geen weet van hadden. Die fascinatie voor internet is nooit meer jwalverdwenen. Zowel in zijn carrière als IT consultant bij onder andere Exact en Grote Beer, waar hij in zijn vrije tijd inbelde op het internet, als wel in de hele periode daarna.

In 1997 startte hij zijn tweede bedrijf gericht op 3D animaties, multimedia presentaties, computer games en websites. In vier jaar tijd groeide dat bedrijf uit tot de top van Nederland. In 2003 gingen helaas de deuren dicht ten gevolge van een faillissement.

Van 2003 tot 2005 heeft Jan Willem als Business Unit Manager een afdeling voor Microsoft netwerken, specifiek voor het MKB, opgezet. In 2005 stapte hij over naar het PR vak. Na voor vele grote en kleine merken de publiciteit te hebben gerealiseerd is Jan Willem, na een korte periode als interim marketeer, in 2011 weer voor zichzelf begonnen.

Dit keer stopt hij zijn jarenlange ervaring, kennis en fascinatie bijeen in zijn trainingen en lezingen.

LinkedIn is met wereldwijd ruim 400 miljoen leden en in Nederland 6 miljoen accounts een serieus platform. Anders dan andere sociale netwerken, nemen de deelnemers dit platform heel serieus. Wanneer je opzoek bent naar een baan is LinkedIn een erg goed medium om op zoek te gaan naar een werkgever. Bovendien is het jouw online visitekaartje en uithangbord!

Het belooft weer een leerzame avond te worden met veel gezelligheid! Scoor hier je gratis ticket!

Reacties

SMC055

Elke maand organiseren wij een bijeenkomst over 'alles online'. Bekijk de agenda om op de hoogte te blijven van de volgende bijeenkomst en inschrijving. #SMC055

Website: http://www.smcapeldoorn.nl

Send this to friend