Blog: Organisch bereik met rete goede content

30 mei 2018 door

De SMC055 bijeenkomst van 9 april stond in het teken van organisch bereik met retegoede content. Ik was van tevoren erg benieuwd naar de twee sprekers. Ras-Apeldoorner Jack trapt de avond af met zijn succesverhaal over zijn bedrijf JacksArt. Inmiddels telt zijn bedrijf zes medewerkers en met ruim 26.000 Facebook volgers is JacksArt een begrip in Apeldoorn en omstreken!

‘Content wordt gecreëerd door wat je doet’, aldus Jack. Wanneer je passie uitstraalt en plezier hebt, dan komt goede content vanzelf. Hij begon zijn carrière bij een groot IT bedrijf waar hij verantwoordelijk was voor de marketing en sales. Toch wilde hij uit zijn comfortzone stappen en deed dat door zich volledig te gaan richten op zijn kunst. Onbevangen en vanuit je hart werken zijn zijn grootste geheimen naar succes. Op de vraag hoe hij aan 26.000 Facebookvolgers komt zegt hij: De meeste mensen vinden mij leuk naar aanleiding van gegeven workshops of werken die ik heb gemaakt. Hij genereert de meeste business via Facebook en Instagram. Met name met het laatste kanaal kan je volledig de focus leggen op visualisatie. Organisch bereik is het meest waardevol. Het gaat om beleving en impact!

Oh ja: het model dat Jack gebruik is het GODL model. Volgens hem een absolute must voor ieder bedrijf. (Gas Op Die Lolly)

De tweede spreker van de avond was Danny Oosterveer.

Hij is allround digital marketeer bij Burgers Zoo en het Safari Meeting Centre.

Hij staat ook wel bekend als het databeest van Burgers Zoo. Het gebruiken van data is een absolute must voor iedere marketeer. In zijn boek digital analytics zoomt hij dieper in op het maken van plannen in een dynamische wereld die snel verandert.

Winkelketen ZARA maakt gebruik van een mooie manier van meten. Zij stellen dat het lastig is om trends te voorspellen. Zij maken verschillende badges kleding in een beperkte oplage en kijken vervolgens welke badge het best verkoopt. Deze badge wordt vervolgens opgeschaald, waardoor zij kleding relatief goedkoop kunnen aanbieden.

Vaak vinden wij als ondernemer de last click attribution het belangrijkste (de laatste touchpoint), omdat dan geld vanuit het winkelmandje op de rekening komt. Net zo belangrijk is het eerste klantcontact, oftewel: hoe leren mensen jouw bedrijf kennen en wat is hun eerste indruk?

Burgers Zoo maakt op verschillende manieren content. Zo worden medewerkers en dierenverzorgers betrokken bij de creatie en productie van content. Dierverzorger Rene was bijvoorbeeld als eerste bij een neushoornbevalling. Bovendien hebben zij de meeste kennis van de dieren, hetgeen waar mensen toch voor naar de dierentuin gaan!

Tot slot maakt Burgers Zoo gebruik van user generated content. 90% van de Instagram posts wordt gemaakt door bezoekers. Dagelijks lopen er tientallen mensen met professionele camera’s rond. Een mooie manier om hier gebruik van te maken!

Reacties

Raymond Weijn

Marketing bij Buiter Beton Groep & Terras & Trends | Co-Owner bij Indo Garden | Bestuurslid bij #SMC055 | Marketing | Events |

Website: http://www.indo-garden.nl

Send this to friend