Betaalde liefde: Hoe is de relatie met jouw klanten

2 mei 2018 door

Het gat tussen de bedrijven die slecht of goed scoren in klanttevredenheid en klantvriendelijkheid wordt kleiner, omdat de voorheen onder-presterende bedrijven de weg naar omhoog hebben gevonden. Iedereen is bezig met klantbeleving. ‘We’ worden langzaamaan steeds beter en professioneler in klantvriendelijkheid. Onderzoeken en de dagelijkse praktijk wijzen uit dat tegenvallende klantbeleving steeds vaker dé reden is om bedrijven te verlaten als klant. Evenzeer groeit het besef dat (potentiële) klanten geld over hebben voor een goede ervaring.

We streven nu naar een optimale klantwaarde waarin ook de duurzaamheids- en merkaspecten zijn geborgd. Daarmee is de focus van veel bedrijven op het maximaliseren van winst echt van de baan. Deze bedrijven sturen ook minder op strakke richtlijnen en salesopbrengsten en meer op gedeelde waarden, ambities en op het ‘why’ van de organisatie. Hoe bepaal je dat voor jouw organisatie?

Egbert Jan van Bel

De klant centraal stellen, dat klinkt niet zo ingewikkeld maar is toch lastiger dan het lijkt. Met streven naar een hogere klanttevredenheid ga je het verschil niet maken. Maar hoe dan wel? Daarover gaat het verhaal van Egbert Jan van Bel. We delen 10 jaar grootschalig klantonderzoek om daaruit eigen conclusies te trekken voor de klantgerichte cultuur van je eigen organisatie voor de komende jaren. Egbert Jan van Bel is specialist in het klantgericht maken van organisaties. Tevens is hij kerndocent bij Beeckestijn en schrijver van (internationale) managementboeken. En hij woont in de gemeente Apeldoorn, hoe mooi is dat!

Ment Kuiper

Ment Kuiper, directeur CustomerTalk en kerndocent bij Beeckestijn Business School.

Ment is bedrijfskundige en marketeer. Vanuit die invalshoek helpt Ment mensen bij het beter inzetten van marketing en communicatie in een strategie en kan hij business modellen disruptief maken. Ment spreekt op meerdere bijeenkomsten, is dagvoorzitter en sparrings-partner voor directies. Jaarlijks schrijft Ment zijn Trenddoc en daarin verwerkt het Trendrad. Ment gaat in op de digitale marketing trends en wat dit voor gevolgen heeft voor bedrijven.

Scoor hier je gratis ticket!

Reacties

SMC055

Elke maand organiseren wij een bijeenkomst over 'alles online'. Bekijk de agenda om op de hoogte te blijven van de volgende bijeenkomst en inschrijving. #SMC055

Website: http://www.smcapeldoorn.nl

Send this to friend